Prvá tabuľka s názvom Sumarizácia Modelu (Model Summary) opisuje regresný model. Význam jednotlivých koeficientov je nasledovný:
R je korelačný koeficient medzi počtom otvorených podnikateľských charakteristík a škálou intuície. V našom prípade je 0,09, čo je hodnota blízka nule. To znamená že medzi našimi premennými je len veľmi slabý vzťah.
R Square je koeficient determinácie. Je druhou mocninou korelačného R a vysvetľuje koľko percent variability závislej premennej Y – Počet otvorených podnikateľských charakteristík ovplyvňuje nezávislá premenná X – škála intuície. V našom prípade vidíme, že hodnota je veľmi nízka, rovná 0,01, teda 1%. Inými slovami, to ako intuitívni študenti sú, ovplyvnilo len 1 % z toho, koľko podnikateľských charakteristík si otvorili. 99% ovplyvňujú všetky ostatné faktory ako napríklad skúsenosť, sebaistota a iné.
Tabuľka ANOVA udáva ako dobre regresný model opisuje dáta. Posledné dva stĺpce uvádzajú hodnotu F = 0,6 a p = 0,44, čo je oveľa viac než akceptovaná hladina štatistickej významnosti p < 0,05.
V poslednej tabuľke sú uvedené koeficienty regresnej rovnice. V stĺpci B, Neštandardizované koeficienty (Unstandardized coefficients) je hodnota b0 = 14,97 a b1 = – 0,1. Z týchto koeficientov vieme zostaviť regresnú rovnicu, ktorá bude vyzerať nasledovne.
Y = 14,97 – 0,1* X, teda:
Počet otvorených podnikateľských charakteristík = 14,97 – 0,1* Skóre v škále intuícia (PID)
Ďalej je dôležité všimnúť si štandardizovaný koeficient (Standardized Coefficient) Beta, pre PID dotazník škála intuície, ktorý je 0,09 na hladine významnosti p = 0,44. Tá je vyššia než podmienka na prijatie hypotézy H1, ktorá je p < 0,05. V prípade, že máme len jednu nezávislú premennú, čo je aj náš prípad, potom je tento koeficient zhodný s korelačným koeficientom R v prvej tabuľke.
Intervaly spoľahlivosti pre B (95% Confidence Interval for B) sú CI [-0,37, 0,16] nám hovoria o tom kde sa bude pravdepodobne nachádzať hodnota hľadaného parametra. V rámci nášho intervalu sa nachádza 0, to znamená, že hľadaný parameter môže byť nulový.
Na základe hore uvedených výsledkov zamietame hypotézu H1 a prijímame hypotézu H0.
Poznámka:
V tomto príklade sme postupovali ako odporúčajú vedecké postupy, teda že mali sme určité teoretické predpoklady, podľa nich sme si stanovili hypotézy, navrhli výskum, zozbierali dáta na záver sme ich otestovali. Výsledky jednoznačne preukázali, že lineárny regresný vzťah medzi premennými neexistuje a intuícia meraná dotazníkom PID vôbec neovplyvňuje počet otvorených podnikateľských charakteristík. U začiatočníkov mohlo vyvolať sklamanie, že sme nepotvrdili hypotézu H1, avšak naše výsledky sú z vedeckého hľadiska rovnako hodnotné ako keby sme hypotézu potvrdili.
Reportovanie výsledkov:
Dosiahnuté skóre v škále intuícia merané dotazníkom PID nepredikuje počet otvorených podnikateľských charakteristík F(1, 73) = 0,6, p = 0,44. Vzájomný vzťah medzi premennými je takmer nulový a regresný model vysvetľuje len minimum variancie v počte otvorených ponikateľských charakteristík, koeficient determinácie R sq = 0,01 .
Spracoval Róbert Hanák, 7 September 2015